poniedziałek, 22 grudnia 2014

Gwiazdkowo

      Ze Świąt najbardziej lubię czas przedświąteczny, oczekiwanie na coś cudownego i ważnego. Lubię też robić dekoracje, w jakiś sposób upiększam wtedy mój świat i zaklinam przyszłość, aby była piękna i odświętnie ciekawa.
       Obiecałam, że pokażę Wam nieortodoksyjne zastosowanie pasków papierowych, oto ono:

 
































Jest to nasza, rodzinna tradycja. Kiedy byłam mała, moja mama nauczyła mnie splatania pasków papieru w taką wieloramienną gwiazdkę. Wtedy wycinałyśmy paski z zeszytu w kratkę... A mama nauczyła się od swego dziadka. Dalej w przeszłość pamięć nie sięga, mimo to jest to tradycja od wielu już pokoleń. Nasza, rodzinna. W tym roku znów robiłyśmy gwiazdki razem z mamą, ale zamiast wieszać je na choince, zrobiłam takiego "pająka". Bedzie wisiał nad wigilijnym stołem, wirując w każdym podmuchu powietrza.
    Oczywiście, nie byłabym sobą, gdybym nie zrobiła kilku gwiazdek quillingowych w sposób ortodoksyjny, na przykład tak:
Też są zawieszone na nitkach i obracają się we wszystkie strony. Wcale niełatwo było zrobić jakie takie zdjęcie!
      Niniejszym sezon gwiazdkowy ogłaszam za otwarty! Niech Wam wszystkim same dobre gwiazdy świecą, a zwycięstwo Światła nad Ciemnością niech przekłada się na codzienne jasne chwile, jasne myśli i wszelką pomyślność.  Dobrych Świąt!

11 komentarzy:

  1. No masz, znów mam kompleksy. Bo nie mam gwiazdek, ani pajonków (nie mówię o tych po kątach). Kot Czajnik da radę wszystkiemu, nawet pod sufitem. Znajdzie sposób. Jednak wszystko mu wybaczam!
    Dobrych świąt Gorzka, dla Ciebie i Twoich bliskich, a potem urodzajnego roku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne rękodzieło :)

    Dobrych i spokojnych Świąt jagodo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne te twoje gwiazdki z pasków i pająk ciekawy. Jagódko, radosnych i spokojnych Świąt dla ciebie i twojej rodziny, a w Noeym Roku niech ci wszystko kwitnie, rośnie i owocuje jak najpiękniej!
    Pozdrawiam bardzo serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego Najlepszego dla Ciebie i Twoich.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne gwiazdki, pamiętam takie z dzieciństwa, ale niestety nie potrafię zrobić. Spokojnych, zdrowych i radosnych świąt życzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Radosnych Świąt i Dobrego Roku dla Twoich bliskich i Waszych zwierząt.
    Takie same gwiazdki od pokoleń robiło się u nas. Ja raz pamiętam jak je robić, raz nie.
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładne. Chciałabym umieć takie zrobić, ale jakoś mało sprawna manualnie jestem ;) a pewnie nie jest to łatwe i trzeba byłoby najpierw zobaczyć "na żywo". Zdrowych i spokojnych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkiego najlepszego Święta i Nowy Rok. Przede wszystkim obfitych plonów :)
    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Spokojnych, radosnych i zdrowych Świąt dla Was wszystkich i udanego roku!

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja już po świętach spóźniona, ale życzę dobrych słonecznych poświątecznych dni.
    Jagodo chcę Cię zaprosić Ciebie i Twoich gości na czacik jaki pojawił się u mnie na pasku u góry. Chat działa natychmiast przekazując myśli-słowa w tej chwili. Nie wiem tylko czemu się tak muli dziś internet. Ale czacik ma działać jako przekaziciel informacji, gdy potrzeba coś natychmiast przekazać nie czekając na post, komentarz, czy maila taka blogowa komórka. :)
    Zapraszam u góry na pasku pisze CHAT. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gwiazdki urokliwe ogromnie... podziwiam mistrzostwo rąk. Ja korzystając z okazji życzę wam w domku zdrowia, serdecznych mysli, radosnej pracy do wykonania... dziękuję, że mogłam cie poznać Jagódko i czerpać z twoich madrych rad:)

    OdpowiedzUsuń